Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden.

Artikel 1 – Over ons

Wij zijn 100 Procent Willem B.V., hierna te noemen 100% Willem. Wij zijn geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 91941954. Ons bezoekadres, contactgegevens, BTW nummer en IBAN nummer kunt u vinden op onze website op de pagina `Contact`.

Artikel 2 – Wanneer gelden deze voorwaarden?

Wij zijn een groothandel, deze algemene voorwaarden gelden voor onze zakelijke klanten.

Deze voorwaarden geven de afspraken weer die gelden tussen u, de klant, en 100% Willem. Deze voorwaarden zijn van toepassing als u een product of dienst bij ons koopt of hebt gekocht. Door een bestelling te plaatsen via de website, telefoon, e-mail, whatsapp of artikelen af te halen, gaat u akkoord met deze voorwaarden.

Artikel 3 – De overeenkomst

3.1 De overeenkomst komt tot stand:

  • Nadat u onze offerte hebt geaccepteerd. U krijgt van ons een factuur;
  • Door een bestelling te plaatsen op onze website, of door op rekening te bestellen op onze website (na goedkeuring 100% Willem). U krijgt van ons een factuur;
  • Door af te rekenen in onze winkel of op rekening (na goedkeuring 100% Willem). U krijgt van ons een factuur;
  • Na schriftelijke garantie bij bepaalde producten of artikelen.

3.2 Levering wijzigen, uitstellen of ontbinden

Wij kunnen we een levering uitstellen of de overeenkomst ontbinden, als:

  • U de verplichtingen uit de overeenkomst niet, niet helemaal of niet op tijd nakomt. 
    • We na het sluiten van de overeenkomst denken dat u uw verplichtingen niet na kunt komen.
    • We u gevraagd hebben om aan te tonen dat u aan uw verplichtingen voor de overeenkomst kunt voldoen, maar wij hiervan geen of te weinig bewijs krijgen.
    • Door vertraging van uw kant wij de gemaakte afspraken niet meer kunnen nakomen.
  • 100% Willem hoeft de overeenkomst niet uit te voeren, als er gegronde redenen zijn om de producten niet te leveren. Dit ter beoordeling van 100% Willem.
  • 100% Willem kan de overeenkomst per direct ontbinden als het voor ons onmogelijk is om te kunnen leveren. Uiteraard bieden we u waar mogelijk een alternatief aan.
  • Wilt u een bestelling annuleren of wijzigen? Dan doet 100% Willem zijn uiterste best om u hierin tegemoet te komen. Als dit niet mogelijk is, dan leveren wij de oorspronkelijke bestelling aan u. Is het wel mogelijk, maar leidt dit tot extra kosten? Dan brengen wij deze extra kosten bij u in rekening.
  • Afspraken tussen u en een medewerker van 100% Willem zijn pas bindend wanneer deze schriftelijk zijn bevestigd door 100% Willem.
  • Tussentijdse prijswijzigingen van de te leveren goederen en diensten berekenen wij aan u door. We brengen u hiervan tijdig op de hoogte.

Artikel 4 – Levertijd en levering

  • Levertijden worden door 100% Willem vastgesteld. Wij doen ons best om onze afspraken na te komen. Wanneer blijkt dat we de levertijden niet halen, brengen we u op de hoogte. Dit geeft u niet het recht de overeenkomst te ontbinden, u heeft ook geen recht op schadevergoeding.
  • Wanneer we niet uw hele bestelling in één keer kunnen bezorgen, dan mogen wij de diensten of producten in deelleveringen bezorgen.
  • Wij bezorgen op het door u aangegeven bezorgadres. Of op een specifieke locatie, als u dat schriftelijk hebt aangegeven. Wij proberen, waar mogelijk, aan uw wensen te voldoen.
  • Wij betalen de kosten van het verzenden en leveren bij een minimum bestelbedrag van 250 euro. Als het bestelbedrag lager is, dan brengt 100% Willem bezorgkosten in rekening.
  • We leveren tegen de prijs die is overeengekomen, dat wil zeggen exclusief btw en de eventueel bijkomende vervoerskosten en andere bijkomende kosten.
  • 100% Willem wacht met leveringen wanneer u niet aan uw afgesproken (betalings-) verplichtingen heeft voldaan.
  • Kunnen we de goederen niet op de afgesproken datum en plaats afleveren? Of weigert u uw bestelde producten of diensten? Dan is dat voor uw rekening en risico.
  • Is er, ondanks zorgvuldigheid van onze kant, een afwijking in de levering, hoeveelheden of specificaties? Dan zoeken we naar een goede oplossing. Het geeft u niet het recht de overeenkomst te ontbinden. Ook hebt u geen recht op schadevergoeding.

Artikel 5 – Betaling

  • Wij hebben een betaaltermijn van 14 dagen na factuurdatum.
  • Als u niet op tijd betaalt, dan kunnen wij een incassobureau of deurwaarder inschakelen om het verschuldigde bedrag te laten incasseren. De kosten van de inzet hiervan zijn voor uw eigen rekening. Daarnaast komen alle kosten die wij maken om de betaling alsnog te krijgen voor uw rekening.
  • Op rekening bestellen? Dat kan met onze goedkeuring. De hoogte van het bestelbedrag stellen wij vast. We kunnen deze goedkeuring op elk moment intrekken.
  • We kunnen uw kredietwaardigheid onderzoeken.
  • Bij liquidatie, (aanvragen van) surséance van betaling of faillissement, beslaglegging, schuldsanering of een andere omstandigheid waardoor u niet langer vrijelijk over uw vermogen beschikt, mogen wij de overeenkomst per direct opzeggen of de bestelling annuleren. Hierbij zijn wij niet verplicht om u te betalen, of een schadevergoeding of schadeloosstelling te betalen. Onze vorderingen op u zijn in zo’n geval onmiddellijk opeisbaar.
  • Zijn wij een bedrag aan u verschuldigd? Dan kunnen we dit verrekenen met elk bedrag dat wij nog van u tegoed hebben.

Artikel 6 – Retourservice 100% Willem

Bent u ontevreden over uw product? Voorraadartikelen kunnen binnen 30 dagen retour gestuurd worden, mits ongebruikt, compleet, onbeschadigd en in de originele verpakking.

Ons retouradres is:

100 Procent Willem B.V. – Fabrieksweg 1, 1271AK Huizen

Is het product beschadigd bij u aangekomen, laat het ons dan weten binnen 5 dagen na levering. Wij zoeken dan naar een passende oplossing.

Als u niet aan alle voorwaarden hebt voldaan wat betreft het retourneren, dan mogen wij de retour weigeren. Als wij uw retour geaccepteerd hebben, dan betalen wij het aankoopbedrag binnen 5 werkdagen terug. Artikelen die speciaal voor u zijn besteld en artikelen prive label kunt u niet retourneren.

Artikel 7 –  Garantie, reparaties en keuringen

Op een aantal producten krijgt u fabrieksgarantie. Wanneer het product bij normaal gebruik stuk gaat binnen de garantietermijn en de garantievoorwaarden, dan repareren of vervangen wij, of de producent, uw product kosteloos op de onderdelen waarvoor dit geldt. 100% Willem mag producten weigeren die voor reparatie of vervanging worden aangeboden, als ze niet voldoen aan de garantietermijn of garantievoorwaarden.

7.2 Werkplaats, reparaties en keuringen

Zonder garanties kunnen wij uw product repareren tegen betaling. Voor alle voorwaarden omtrent reparaties verwijzen wij u naar onze “Algemene voorwaarden Technische Dienst”.

100% Willem heeft een eigen NEN keurmeester in dienst. Keuringen kunnen bij ons of bij u op locatie worden uitgevoerd. U ontvangt na keuring een keuringssticker op uw apparaat en een keuringsrapport per e-mail. Hiermee kunt u aantonen dat uw apparaten gecontroleerd zijn.

Artikel 8 – Aansprakelijkheid

Is er schade ontstaan uit producten of diensten die door ons geleverd zijn? Dan is 100% Willem alleen aansprakelijk voor maximaal de factuurwaarde van de geleverde producten en diensten, waaruit de schade is ontstaan of waarmee de schade verband houdt. Mits wij aansprakelijk zijn, vergoeden wij  alleen de directe schade.

Artikel 9 – Eigendom

Heeft u eigendommen bij ons ter reparatie of ter keuring aangeboden? Daar gaan wij verantwoord mee om. Mocht er toch iets gebeuren met uw eigendom, bijvoorbeeld schade, dan valt dit onder de verzekering van 100% Willem. Wij zoeken samen met u een passende oplossing om de schade of het verlies te herstellen. De producten die wij u leveren blijven van ons, totdat u alle gemaakte afspraken bent nagekomen. Denk hierbij aan de betaling, rentes of andere kosten.

Artikel 10 –  Tot slot

Afbeeldingen en teksten op onze website of social media, modellen en verstrekte monsters, opgaven van kleuren, afmetingen, gewichten, specificaties, brochures of promotiemateriaal zijn bedoeld ter indicatie. Hier kunt u geen rechten aan ontlenen.

Bij een geschil is het Nederlands Recht van toepassing. Naast deze algemene leveringsvoorwaarden hebben wij ook een privacy verklaring, algemene voorwaarden technische dienst en algemene verzendvoorwaarden.